Jste zde

Nový kompaktní mechatronický pohon Lenze g350

V podobě jednotky g350 uvedla německá společnost Lenze Drive na trh nový kompaktní mechatronický pohon ve třech výkonnostních provedeních. Pohon g350 je v porovnání s všestranně použitelnými pohony perfektně přizpůsobený pro horizontální přepravní techniku.

Mechatronická pohonná jednotka g350 je koncipována speciálně pro horizontální přepravní techniku a představuje skutečné integrované mechatronické řešení sestávající z převodovky, motoru, elektroniky a softwaru. Přitom ale společnost Lenze jen tak nekombinuje motor s převodovkou, nýbrž nechává oba elementy vzájemně splynout. Část převodového ústrojí se tak přesouvá do tělesa motoru.

Podobně to platí i pro elektroniku a software, pomocí kterých lze pevné otáčky motoru variabilně nastavit prostřednictvím komfortní aplikace v mobilním telefonu a bezdrátové NFC komunikace.  Tímto způsobem je možné si při stejném výstupním točivém momentu volně zvolit výstupní otáčky převodovky od 42 do 216 za minutu – což výrazně zjednodušuje vlastní konstrukci.

Pohon g350 je k dispozici ve třech stavebních velikostech s točivými momenty 25, 50 a 75 Nm a ve dvou provedeních "Basic" a "Advanced" (včetně brzdy). Pouhých šest variant tak plně pokrývá obrovskou oblast řešení pro horizontální přepravní techniku. Výsledkem je standardizace snižující výrazně náklady při manipulaci s materiálem.

Pokud jde o vnitřní hodnoty, pracuje nový mechatronický pohon s větší energetickou účinností než všechny ostatní pohony nasazované běžně v horizontální přepravní technice. Kromě toho zajišťují integrované řízení brzd a rozběhové a doběhové rampy šetrnější přepravu zboží bez výskytu rázů. V podstatě představuje g350 univerzální standardní řešení pro použití na celém světě. Příslušenství kromě toho umožňuje vybavit tuto mechatronickou jednotku i dodatečnou momentovou vzpěrou či plnou hřídelí a přizpůsobit ji tak individuálně potřebám stroje.

Odkazy:

Hodnocení článku: 



Informace obsažené v článcích jsou platné k datu vydání uvedeném v hlavičce článku a jejich platnost může být časově závislá

Komentáře a diskuse vyjadřují názory autorů, nikoliv redakce, která za jejich obsah nenese zodpovědnost.