Spojení autonomní vozidlo ve většině lidí okamžitě vyvolá představu auta bez řidiče. Pokročilejší technik si vzpomene na robotické přepravníky v logistických centrech nebo dron.Od dronů už je jen krok k autonomním dopravním prostředkům pro pohyb na vodě nebo pod hladinou. Na toto využití se zaměřilo Německé výzkumné centrum pro umělou inteligenci (DFKI) se sídlem v Brémách.
Práce v hlubokých vodách je obecně nejen velmi složitá, a také drahá, ale skrývá četná nebezpečí pro člověka. Nezáleží na tom, zda je úkolem údržba námořní infrastruktury, záchrana munice nebo v poslední době moderní téma sběru odpadu. Řešení souvisejících problémů vidí vědci a pragmatici v používání autonomních podvodních vozidel (AUV), která zůstávají pod vodou po dlouhou dobu a díky umělé inteligenci (AI) tam zvládnou složité úkoly.
Na veletrhu HANNOVER MESSE 2022 předvede Inovační centrum robotiky Německého výzkumného centra pro umělou inteligenci, jak by takové AUV mohlo vypadat a fungovat. Výzkumná jednotka DFKI - ve spojení s globální sítí partnerů z průmyslu a akademické obce - zaznamenala své první úspěchy s AUV, pojmenovaným Sépie (Cuttelfish) vyvinutým v rámci projektu Mare-IT. Tento zásahový robot, který lze libovolně umístit ve vodním sloupci, má na své břišní straně připevněny dva hlubinné uchopovací systémy, se kterými již dokázal úspěšně demonstrovat poloautonomní podvodní manipulaci.