Jste zde

Nové senzory Micro-Epsilon pro automobilový průmysl

Detekce závad a měření tloušťky brzdových kotoučů, měření otřepů při výrobě karoserií, monitorování hloubky vyražení nebo rozpoznání barev švů v interiéru automobilů – to jsou jen vybrané technické úlohy pro senzorová řešení firmy Micro-Epsilon.

Detekce závad a měření tloušťky brzdových kotoučů

Společnost Micro-Epsilon vyvinula novou modelovou řadu kapacitních systémů capaNCDT DTV, která je určena speciálně pro bezkontaktní měření tloušťky brzdových kotoučů (DTV). Nové snímače CSH1,4FL/4CH-CRg6,6 nabízejí unikátní čtyř-kanálovou konstrukci a díky své mechanické a teplotní odolnosti jsou vhodné i pro náročné okolní podmínky ve zkušebních laboratořích, na testovacích stolicích nebo při silničních zkouškách samotného vozidla. Speciální keramický substrát tvoří ochranný štít snímačů před mechanickým a tepelným poškozením a zajišťuje vysokou teplotní stabilitu. V kombinaci s kontrolérem capaNCDT 6220 jsou čtyři  kanály zpracovány synchronně. Výstup je realizovaný přes Ethernet, EtherCAT nebo pomocí analogového signálu. Pro vyhodnocení lze využít SW „Disc Thickness Variation Measurement.“

 

Měření otřepů při výrobě karosérií

Základním opatřením proti vzniku koroze je bezchybná aplikace antikorozní ochrany během lakování povrchu. Vzhledem k omezeným možnostem měření tloušťky laku během procesu, je nutné případné otřepy a vady na karosériích odhalit už na začátku výrobního procesu ještě před nanesením antikorozní ochrany a dalších vrstev laku. Společnost Micro-Epsilon nabízí systém scanCONTROL 2910-10/BL typu plug & play, který vyniká vysokým bodovým rozlišením (přibližně 8 µm v rámci osy X), což zajišťuje požadovanou přesnost a spolehlivou detekci otřepů. Základem pro určení a vyhodnocení výšky a šířky jsou měřicí profily hran karosérie. Tyto hodnoty jsou pak přenášeny přes sběrnici scanCONTROL GATEWAY, která konvertuje příchozí signál ze snímačů (protokol Modbus) na požadovaný výstup jako je např. PROFINET, EtherCAT, EtherNet/IP.

Monitorování hloubky vyražení

Reliéfní sériová čísla umožňují celosvětovou jednoznačnou identifikaci např. karoserií. Pro zvýšení bezpečnostních opatření (např. z důvodu krádeže) se ID karosérie vtiskne do rámu vozidla. Proto je hloubka vtisku rozhodujícím faktorem. To je důvod, proč razící stroje pracují s laserovými triangulačními snímači optoNCDT 1420 od společnosti Micro-Epsilon. Ty určují přesnou vzdálenost mezi razicími nástroji a oblastí vyražení. Po dokončení vtisku snímač měří profil reliéfu a zajišťuje, aby všechny znaky byly vyraženy do požadované hloubky. Snímače vzdálenosti optoNCDT 1420 jsou ideální pro měření profilu vyražení díky jejich extrémně malému světelnému bodu. Kompaktní rozměry snímače umožňují montáž ve stísněných instalačních prostorách. U sériových aplikací je možné přednastavení pro konkrétní měřící úlohy definované uživatelem (Plug-and-Play), což umožní velmi rychlou parametrizaci.

Rozpoznání barev švů v interiérech automobilů

Známý německý výrobce automobilů se spoléhá na mechanismy poka-yoke pro montáž vnitřních součástí. Proces poka-yoke zabraňuje vznikání případných vad a defektů na produktech z důvodu náhodných lidských chyb a zajišťuje, že všechny součásti jsou sestaveny správně. V případě určení barevnosti švů v interiérech jsou jednotlivé komponenty podobné. Dříve se kontroly prováděly vizuálně. Ovšem zde vznikali chyby v důsledku selhání lidského faktoru. Snímače barev Micro-Epsilon se používají pro zautomatizování procesu kontroly barevnosti a zajištění opakovatelnosti. Vzhledem k jejich vysokému rozlišení (delta E – odchylka barevnosti), tyto high-end snímače barev dokáží snadno rozlišit barevné složky švů, které pro lidské oko vypadají prakticky stejně.

Více informací vám poskytne distributor pro ČR: www.micro-epsilon.cz

Hodnocení článku: